fredag 20 april 2007

Vita jeans och ful munkjacka

Bröllopsklänningen(jag fortsätter att kalla den så för det är den enda form av bröllopsklänning jag nånsin får) kom idag. Den var jättefin...innan jag satte på mig den. Jag kan ju säga så här; Evelin skrattade högt. Alla som känner Evelin vet ju att hon är en av världens snällaste människor när det gäller sånt här. Men..hon skrattade. Lovisa sa inget hon bara sken i hela ansiktet och log så tänderna nästan bländade mig. Den var för lång och jag var för tjock och jag är ju ingen klänningsmänniska. Men när jag lixom kortade av den och satte på mig jeans och en ful gammal munkjacka(som jag inte knäppte) så såg det mycket bättre ut. Så det får bli så, vita jeans under och sen ska jag se om jag kan hitta nåt att ha över upptill och så naturligtvis så måste jag röra på mig ännu mera och käka ännu mera nyttigt. Den här och förra veckan var kaos när det gäller båda delarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan pröva att gå fort och le mycket på bröllopet så ser ingen vad du har på dig :) Men du, du kanske inte kan se objektivt på dig & klänningen, du verkar ju inte vara van vid klänningar... Be någon som du känner och har koll på sånt där att titta på den på dig och se om ni kan hitta lösningar. Jag är en sån som gärna har samma kläder jämt men så kommer syrran ibland och poppar upp mig i kläder jag alddrig hade trott jag skulle ha och så visar det sig att jag passar i dem. ( ibland)Dina barn är inte heller van vid att se dig i klänning va?