fredag 20 april 2007

Körkortstest



Eftersom Lovisa nu håller på att ta kort för EU moppe så kollade jag lite på nätet. Jag hittade ett test som tydligen är liknande det som dom som ska ta körkort gör. Mitt resultat blev väl inte så bra som jag faktiskt trodde det skulle bli. Jag trodde ärligt att jag skulle få mycket bättre. Men ack va jag bedrog mig alltså! Det är nog lite bra att hon ska ta kortet så jag för friska upp mitt kunnande lite, eller mycket menar jag nog.

Hon var in till Bengt's trafikskola igår och fick prova på lite och så hörde hon lite om körtestet. Som det låter så kommer hon klara körtestet förhoppningsvis. Men man vet ju inte, hon har ju bara ägt moppen i en vecka och hon har inte kört så mycket. Det är ju lixom lite svårt eftersom vi inte har nån gård att köra på och vi bor ju rätt centralt oxå.

6 kommentarer:

nisse sa...

Haha, jag fick också 49 av 70.

Trafikregler 25 av 36
Förrädiska situationer 3 av 7
Människan 7 av 7
Fordonskunskap 4 av 6
Kompletteringar 10 av 14
Totalt 49 av 70

LiNdA sa...

Trafikregler 28 av 36
Förrädiska situationer 5 av 7
Människan 7 av 7
Fordonskunskap 6 av 6
Kompletteringar 12 av 14
Totalt 58 av 70


är ju eg pinsamt, då jag gick igenom allt detta förra året..

Anonym sa...

Ska du ta körkort då kan du även prova att gratis körkortsteori hos körkort.se

Dom har en del gratis körkortsfrågor

http://www.korkort.se

Anonym sa...

Ska du ta körkort då kan du även prova att gratis körkortsteori hos körkort.seDom har en del gratis körkortsfrågor

Anonym sa...

En annan bra länk som jag hittade från deras sida var Högskoleprovet Övningsbok

Körkort sa...

jahaa, jag också pluggade hos Körkort.se sajten! Kklarade det riktiga teoriprovet på första försöket! :)