söndag 15 april 2007

Kameran

På våran affär så har vi panteriet i ett litet hus på parkeringen. Där har vi en övervakningskamera oxå, den kamerans bild visas på en liten skärm vid kassan. Dom som står i kö kan alltså se allt som händer i panthuset.

Jag satt ju som vanligt i kassan igår och så kom det en lite grabb, ca 5år) för att tala om att pantmaskinen pep. Precis när han sa det så råkade han kolla på skärmen och han såg sin pappa där. "Kolla, min pappa" och så log han stort. Han var så söt. Men sen ville han knappt gå ifrån kassan utan ville kolla på sin pappa som stod där och väntade på att nån skulle komma och fixa maskinen.

Unga som gamla tycker att det är jättekul att vi har den lilla skärmen. Alla kollar och jag har talat om för dom att dom inte får peta sig i näsan eller rumpan när dom pantar eftersom alla ser det. Då får jag många kommentarer om att dom kanske kommer att visa rumpan nästa gång dom pantar. Det ska bli trevligt säger jag om det är karlar som säger det.

Igår råkade jag slänga en blick på skärmen och såg ett par där inne. Helt plötsligt så kollade mannen upp rätt i kameran. Det kändes precis som att han kollade rakt på mig. Lite läskigt faktiskt! Sen när dom handlade så såg hans tjej skärmen. Jag sa då att hennes sambo sett den där ute redan och så sa jag att det kändes som att han glodde rätt på mig. Han sa att han hade upptäckt kameran och att han kollade lite på den.
"Men du, ta inte upp det i en radiokrönika är du snäll. Om galningen som glor i övervakningskameror"

4 kommentarer:

LiNdA sa...

hahahaha

Anonym sa...

Fasen vad roligt. Jag blir sugen på att åka till den affären du jobbar i och göra en massa hyss vid panten. Haha. :D

Kanelbullen sa...

Ja, vem vill inte det. Tur att inte din far läser så ofta. Puss!

Anonym sa...

Huga börjar du få ett rykte nu: "hon som skriver krönikor om allt som sker så hela världen får veta!!!!" men radiokrönika? Håller du på med sånt, eller var det tekniskt som tekniskt, dator och radio är ju ganska lika :)
Ps. Det finns tillfällen då även såna som jag, som har skäggiga kille på elsparkcykel,tycker att det vore bra skönt att bo själv....