onsdag 4 april 2007

Min nya pälsjacka


Snobben

Idag så hämtade Lovisa och jag Nisse vid tåget. Det var så kul att se henne igen. Kändes som evigheter sen sist. Nisse var så fin och så jättefin i håret oxå! Min lilla rara syster. Uppe i Älvdalen så käkade vi mamma's superdupergoda räkpaj. Den är så skitgod alltså. Sen gick jag ut till hästarna. Snobben är så närhetstörstig jämt. Så jag klappade och gosade med honom. Dimma, hon kom bara fram och hälsade och blev lite klappad medans Snobben nästan kröp upp i knät på mig. Så jag gick och hämtade borstarna och borstade honom som en tok. På mig hade jag min jobbarfleecejacka som blev förvandlade till en pälsjacka, så nu ligger deni tvättmaskinen. Fick lov att "klisterlappa" bort en massa hår innan jag vågade lägga ner den i maskinen.


Dimma

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Han tyckte nog att du såg frusen ut och ville att du skulle bli varm. Haha. Puss.

nisse sa...

Tack min rara storasyster för du var så vänlig och hämtade mig! :D