tisdag 24 april 2007

Leg och vakter och cig

Den tatuerade mamman skrev om att visa leg igår. Jag kom då att tänka på när Helena och jag var nyblivna singlar. Det var ju när vi var så där en 27-30 år. Vi hade då en period när vi gick på Terassen eller Vasa i Mora. Vaktarna tog inte leg på oss i början och vi började klaga på det. Så då började dom. Vi fick visa leg varenda gång vi skulle in på nåt av ställena. Det såg väldigt roligt ut och folk glodde som bara den när 18-åringar bara fick kliva in men oss stoppade dom och så fick vi ta upp leget. Och vi verkade lika oförstående varje gång. Folk trodde ju att vakterna hade synfel eller nåt.

Det är svårt det där med åldrar. En del ser ju ut som tanter fast dom kan vara 17 och en del ser ut som småpojkar fast dom är runt 30. Nu när folk handlar nåt med alkohol eller nikotin så kommer det upp en ruta där jag som kassörska måste fylla i om personen är över 18 eller oxå så måste jag ta leg. Det är bra att det blir så för det är så mycket lättare att fråga om leg då på nåt vis.

Tänk när jag jobbade på campingen och det kom två tjejer och köpte cigaretter. Den ena handlade först och jag såg ju att hon var rätt mycket över 18. Men tjejen bakom fick jag lov att ta leg på.
"Har du leg?"
"Eh, va? Om jag har leg?"
"Jaa..eller...ja, jag vill nog se leg"
"Självklart får du se leg!!! JAAAAA, jag får visa leg, jag älskar dig tror jag!!"
"Ojdå, du har visst fått köpa cigaretter länge..."
"I typ 20 år men det gör inget, du får ta leg precis hur mycket du vill av mig"

Varpå den första tjejen surt talade om att hon minsann inte alls var jättemånga år över 18 och att hon faktiskt blev ledsen när hon inte fick visa leg. Sen kom det fram att hon var runt 25 bara. Men, jag gjorde iaf den andra tjejen överlycklig.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

hahahah.. tur man kan göra någon lycklig iaf

Anonym sa...

Vad avancerad du är som kan länka till en text så där lätt! Synd bara att det nu är en ny text där om MEDIUM och FAST PARKERAD BIL.
Ojsan, var det där jag som just gjorde lite reklam :)
Men du ärligt, hade du bett om leg på min skäggige man. Han ser väl ändå inte ut att vara under 18 år?