söndag 1 april 2007

Idag


I morse ringde pappa som vanlig. Han sa att det landat ett flygplan i hästarnas hage. Men den helt plötsligt så hade det visst landat på Digerol(vetefan hur det stavas men jag tror man uttalar det så här).

Sen ringde Nettan vid halv tio och frågade om jag kunde jobba för Jenneth som tydligen hade ont i skallen(hmm?) Så jag kastade mig upp och käkade frukost och sen iväg till jobbet. När jag kom dit så kände jag att jag hade skitont i halsen och jag var trötter som en get. Hade ju vakat vid datorn igårkväll i väntan på Lovisa tills kl var över tolv.

Efter jobbet åkte vi och gjorde ett nytt försök att hitta iskonsten. Och det gjorde vi. Men va fint det var. En bit ner efter ån, mitt i skogen så var det. Evelin ramlade på vägen dit och blev svart i rumpan. Jag och Lovisa fick naturligtvis gå upp på iskonsten och jag fattar inte att vi inte halkade. Och hade vi halkat hade vi glidit ända ner till byn tror jag Haha! Men sen när vi var på väg till bilen så gick vi över en rätt bred träbro. Där halkade Lovisa och hamnade rätt på röven, precis brevid två stencoola grabbar som inte ens rörde en min när Lovisa damp ner rumpan. Jag och Evelin skrattade som fan.

Snart ska vi kolla på "WildKids", det är det bästa program som går på tv just nu.

"Ta det försiktigt upp för trappan, akta så du inte ramlar, har du skosnörena öppna"

Wille härmar sin pappa som hälsat på i lägret.

Inga kommentarer: