fredag 27 april 2007

Kräkig och falska anklagelser och moppekort och hissar

Klockan är nu 04.19 och jag kan inte sova. Alla katter i min bekantskapskrets är så välkommna hit nu så jag slipper att vara själv. Det finns bussar vet ni, hoppa på dom nu!

Det är mycket man tänker och vrider och vänder när man ligger vaken på nätterna. Allt måste det vändas på lixom. Och man oroar sig för allt. Framtiden och ungarna och jobb och ekonomi och folks syn på mig och om jag håller på att tappa bort mig själv totalt. Jag förstorar mycket som är negativt och tonar ner sånt som är positivt. När det gäller allt. Är nåt tråkigt så ser jag bara det fast massor runt kan vara kul. Är nån sur en kvart så ser jag bara det även om människan varit glad i en massa timmar. Helt sjukt! Mår rätt illa, om det är för att vi käkade McDonald's mat igår eller om det är just oron över allt vet jag inte faktiskt. Jag tänker för mycket just nu känner jag, vissa av nattens tankar har även snurrat sista dagarna.

Fick en pik idag av en av Lovisa's fd kompis mamma. Vet inte om hon sa det på skämt men det kändes inte så. Jag frågade henne om föräldrarmötet var intressant och så. Hon sa att dom föräldrarna som verkligen skulle behöva vara där inte var där;"Som tex du". Jag fattar inte. Bara för att Lovisa inte sitter inne hela helgerna och så för att hon har pojkvän så betyder det inte alls att hon är ute och super och knullar runt. Är så jävla trött på att få höra negativa saker om henne som jag faktiskt helt ärligt kan säga är så totalt fel!

Jag hämtar henne när hon är borta. Och dom få gångerna som hon kommit hem själv så har jag varit vaken och vi pratar alltid innan vi somnar. Hon har alltså inte haft en enda chans att komma hem onykter. Och sova borta gör hon väldigt sällan oxå. Sista gångerna har det varit hos Jocke och då har dom varit hemma hos honom med hans familj. Dessutom så har hon ju sin jordnötsallergi och jag har ju talat om för henne att om hon skulle bli full så kan det vara lätt att hon på nåt vis får för sig att provsmaka jordnötter. Men ändå så verkar folk tro att hon är ute och partar hela helgerna. Fan, va matt jag blir! Precis som att det inte räcker med att hon blivit anklagad för stöld och allt möjligt sista tiden. Och allt skulle tydligen ha kommit från nåt rykte som ingen annan har hört. Det verkar vara tagit i luften(av en endaste person) endast för att sätta dit Lovisa.

Jag är ingen mamma som försvarar mina ungar till max och jag vet att dom kan göra en massa fel och att dom inte är perfekta. Dom har fått sina fiskar varma båda två för vissa saker. Men...att anklaga dom för falska grejer. Då blir jag en björnmamma! Och fan va arg jag blir...

Lovisa klarade iallafall sin moppeuppköring igår hur galant som helst. Inget krånglade och det gick skitbra. Snabbt och fort var det klart. Snälla Petter körde in och hem moppen. Tack så mycket min lillebror. Nu är det bara teorin kvar. Den blir det nog lite jobbigare med. Men tar det 3 månader så är det väl så då bara.

Evelin fastnade i en hiss i Bollnäs i måndags. Man fick tydligen bara åka tre i den men dom hade åkt 5! Jag höll på att kräkas när Evelin talade om det i tisdagskväll. Hon berättade att en hade grinat och en hade pratat om att dom skulle missa nån teater och att hon även hade gråtit lite och så en kille bara skakade och en bara skrattade. Evelin själv hade varit helt lugn. Jag tänkte då att dom nog bara att fast i 5-10 minuter. Men...det var en hel timme!! Tur att hon inte sms'ade mig då. Jag hade åkt upp direkt till Bollnäs för jag hade trott att jag fick lov att trösta henne och så. Även om hon hade skrivit att hon var lugn som en filbunke. Hon skrattade som 17 när jag sa att jag hade åkt upp om jag vetat om det. Fastna i en hiss var tydligen inget hon hetsade upp sig för. Det skulle ha varit jag eller Lovisa. Vi hade nog dött rakt av.

Det här hände för ett år sen...

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

...och jag blir en björnmormor. Jag blir så j-a arg när människor är orättvisa.
Du är den bästa mamma som någon kan ha! Du har gett dom så himla bra värderingar och dom är så fina.
Nu är det inte bara vid djurplågeri som knäskålarna gäller. Nej, det menar jag ju ändå inte, men varför ska folk alltid bry sig andra på ett negativt sätt.

Nej, puss på dig mitt älskade barn och stå stolt. Det har du all anledning att göra!

Anonym sa...

Sträck på dig Malin, Du är bra och dina ungar med. Vad har den här mamman som klagar på dig för problem egentligen. Är hon avundsjuk???

nisse sa...

Jag tror som anonym att det är en jävla morsa som är så avundsjuk på att du och Lovisa har en så bra kontakt, som ni faktiskt har. För jag lova att hon inte har en så bra kontakt med sina ungar.
Jag blir så jävla förbannad när folk bara snackar en massa falska grejer. Fan. Fram med bevis då, och snacka då. Men om dom inte har det ska dom hålla käften också.

Puss min syster.

Anonym sa...

Försök att skita i vad alla snackar! De e bara avundsjuka för att du inte har några problem med lovisa å ni kan prata om allt! Finns alltid såna som måste leta fel på andra så de slipper titta på vad de själva har för problem! Tycker du e bäst i världen! :)

Kram min bästis! :) Längtar efter lite "skitsnack" över en fika med dig nu! :)