onsdag 11 april 2007

Dagens pärs!

Det blev inga tänder idag. Det skulle ha varit igår sa dom när vi kom dit med Lovisa. Jag fattar noll men så var det. Nu fick Lovisa tid i maj istället och inte grät hon för det.

Öron blev det dessto mera av. Tyvärr så blev det rätt rörigt där inne. Dom hade nåt akutfall och sen så var dom sena och tyckte nog inte att Evelin behövde lugnade men det tyckte vi. Så det blev så ändå. Sköterskan som hade nyckel till medicinskåpet var sjuk så dom kom inte in i skåpet och det var oxå ett skäl till att dom inte tyckte att Evelin skulle ha nåt lugnande. Kanske jobbigt för dom att fixa fram från nåt annat ställe...

Tyvärr så fick dom inte bort all vax. Stackars Linus har en tjock vaxvägg som ligger mot trumhinnan och trycker. Så vi ska in i morgon igen. Klipptiden som Evelin längtat och väntat på gick då åt skogen. Jag skulle jobba i morgon oxå så jag fick lov att åka in på ica och höra om nån ville byta eller ta min tid. Evelin får inte lämnas ensam efter hon fått lugnade. Marre, den rara människan tog min tid i morgon och sen frågade hon om inte hon fick ta min på fredag oxå. Så då jobbar jag hela hennes helg istället. Helt perfekt för mig!

Ja, lugnade ja. Läkaren på öron skrev ut recept på lugnade till Linus tills i morgon. Hon skulle ha 7,5 ml och flaskan var på 100 ml endast 200 pix. Jag skulle då ta med resterande innehållet till öron så skulle dom ta hand om resten. Gick till lasarettsapoteket, dom hade inget sånt och inte fanns det i Orsa eller på apoteket i själva Mora. Då fick jag lite smått panik och så funderade jag på om man verkligen ska fixa sånt själv. Så jag tog min drogade unge och Lovisa till barnmottagningen och frågade hur man skulle göra. Tjejen där tyckte att dom handlat helt fel på öron och gick och pratade med dom. Så i morgon så går vi till akuten och hör om dom fått nån samtal om lugnade och sen går vi till öron med det. Läkaren på öron var inte alls på humör verkar det som. Sköterskorna är jättegulliga och rara jämt och vet vem man är och så.

Och så käkade vi Mcdonald's mat idag trots att vi är urfattiga. Till och med Evelin ville ha det, hon som hatar sånt. Men vi hade bara käkat frukost så vi var superhungriga efter 3,5 timmar på öronmottagningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud och jag som tycker att jag har varit en massa på sjukhus med ungarna senaste tiden, men det är ju ingenting om jag jämför med din dag! Och ändå verkar det bli mera i morgon! Om jag vore en sån där healer som min kompis så skulle jag skicka lite styrka till dig genom tankekraft... :)