måndag 16 april 2007

Samtal och matthet och prat

Hände andra saker igår. Med andra inblandade den här gången, förutom Lovisa. Kunde ha gjort mig och Lovisa osams som bara den. Men...eftersom jag väljer att inte tro på nåt förens jag hört även med Lovisa så blev jag varken arg eller ledsen utan mest matt. Ringde en massa telefonsamtal för att höra mig för. Ingen förstod nåt i det jag sa, ingen. Så då blev jag lugn igen. Ringde sen ett sista samtal och där fick jag höra att människan och jag nog missuppfattat varandra. Hon var tydligen oxå matt och jag kanske tog åt mig mera än jag skulle...

Men..jag är så lycklig att Lovisa och jag har ett så öppet förhållande till varandra. Jag har fattat att det är väldigt få föräldrar-barn som har det som vi har. Evelin är ju lite mera tyst när det gäller allt, men jag vet att hon pratar med Nisse om det är nåt som hon inte väljer att inte prata med mig om. Nu är ju Evelin inte alls så där utsatt som Lovisa verkar vara. Lovisa säger ju rätt ut vad hon tycker och tänker i alla situationer. Och..det är ju så jag uppfostrat henne och Evelin; "Säg vad du tycker och stå för det" Men Lovisa kanske skulle behöva tänka liiite innan ibland. Evelin tänker ju till innan hon säger nåt.

1 kommentar:

Sofia sa...

Det är inte alltid lätt att låta bli att ta åt sig, men det är bara att bita ihop. Jag tror på dig i alla fall!! :)