måndag 30 april 2007

DN och MT och döingar och bebismagar

Tog en prenumation på Dagen Nyheter i 3 veckor för 29:-. Nu har halva tiden gått. Oj, vad jag kommer att sakna den sen. Det är annat än att läsa Moratidning måndag och onsdag och fredag. Synd att den är så dyra att ha jämt annars hade jag haft det. Och Moratidningen kan jag ju inte sluta med. Då vet jag ju inte vilka som dött och fötts i Orsa. Och det är ju rätt bra att veta. Det är ju lätt att fråga vart någons farmor eller morfar tagit vägen och så visar det sig att dom har dött. Det är lite pinsamt när sånt händet. Eller när man frågar när nån ska ha barn och så har den redan fått för flera dagar sen. Magen går ju inte ihop direkt men man vill ju gärna tro det när man fått ut barnet.

Och så..hoppas jag ju förstås att vänstern vinner valet nästa gång så bla A-kassan höjs igen. Som det är nu så är det väldigt jobbigt att vara arbetslös. Ändå jobbar jag så mycket men tänk dom som är helt arbetslösa. Fy säger jag bara!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Ja DN är jättebra. Fast här på glesbygden strular det varja gång vi har den. Kommer aldrig på rätt dag. Och när den så kommer får vi en både på morgonen och en med posten.
Puss!

Har satt in en radio till hästarna.

Anonym sa...

Söndags prenumerera som jag gör,.. =) Perfekt engång i veckan.