onsdag 25 april 2007

Myggbett och pruttar och blodtryck

Här om kvällen hade jag balkong dörren öppen. Det kom in en eller två myggor. Och dom jäklarna hann bita mig. Så nu har jag ca 10 jättebautabläffor på benen och dom kliar så förbannat oxå. Myggor som inte ens brukar gilla mitt blod. Konstigt!

Var till Mora med Linda idag. Det var en lugn och trevlig förmiddag. Simon är så rolig tycker jag. Han gjorde mig väldigt avis när han kunde fisa under armen. Jag sa att jag aldrig kunnat det och då talade han om för mig att det minsann bara var att öva till man kunde. Men..jag har ju övat i ca 35 år och jag kan ändå inte. Så det är nog lönlöst. Jag sa att jag nog fick nöja mej med att bara kunna fisa med rumpan.

Lovisa kom hem från skolan idag. Hon vaknade med huvudvärk och den satt i fast hon tog en tablett. Hon var yr och så svartnade det för ögonen oxå. Är nog läge att kolla blodtrycket och blodvärdet igen. Fast..blodvärdet kan vi ju inte kolla eftersom hon vägrar det. Nåt hon ärvt efter sin kära moster. Men jag skulle ändå vilja kolla det när hon blir så här. Får väl se om jag kan övertala henne på nåt vis.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

jo man blir riktigt imponerad över vad han kan göra... el inte.. haha

Tack för en trevlig förmiddag :o)

nisse sa...

Jag förstår henne.

Anonym sa...

Hmm.. Har du två bloggar? Jag ser fram emot mer info om ÖPP i alla fall. :)

Anonym sa...

jag har aldrig heller kunnat fisa under armen fast jag har tränat i 37 år...