fredag 13 april 2007

Snälling polis

Idag när jag åkte ut ur rondellen i Mora så såg jag att jag skulle bli stoppad av polisen. Dom stod på busshållplatsen där. Jag höll precis på att sätta på mig bältet och inget lyse hade jag på(det har jag iaf alltid på, fattar inte att jag missat det just då). Jag hade precis fått smaka glass av Lovisa och hade två minismartis i munnen. Jag vevade ner rutan och när jag sa hej till polismannen så klickade jag i bältet.

"Du ska få blåsa här"
"Men jag har karameller i munnen"("Och jag äter glass" säger Jessica i baksätet)
"Får jag kolla på körkortet?"
"Jag ska bara ta ur mina godisar i munnen"
"Det var okej"
"Ja, då sväljer jag mina godisar medans" Sätter på lyset på bilen
"Ha i luft i lungorna och blås tills det slutar pipa"
Jag hade i en massa luft men det räckte knappt ändå. Var nervös i hela kroppen. Såg hundralapparna flyga iväg.
"Jag ska bara kolla bak så får du åka"
"Hejdå då"
"Hej hej"

Inga kommentarer: