torsdag 31 juli 2008

Min blogg

Inne på systemet. Jag totalt förvirrad efter att ha legat halva dagen och läst när jag egentligen skulle ha gått upp och tvättat det jag skulle ha senare på kvällen. Även förvirrad eftersom jag alltid får panik inne på system för jag kan inte ett skit om vad som går att dricka. Jag står fast vid att jag är en ofrivillig nykterist och det för att jag tycker att spritsmak går igenom precis allt fast alla säger att det är omöjligt. Även förvirrad eftersom jag inte duschat eller fixat nåt inför kvällen och tiden för bara rann iväg den dagen.

"Jag vill ju gärna ha ett vin med skruvkork eftersom jag inte är nån stor vindrickare"
"Ja, jag såg det på din blogg"
"Jaa"

När jag kom ut i bilen så kom jag på vad hon egentligen sa. Jag blir alltid lika paff när jag hör att folk faktiskt läser min blogg. Jag ser ju att jag har läsare men så fruktansvärt få kommentarer. Jag vet inte om folk väntar på att jag ska skriva nåt smaskigt om mitt liv men det händer ju inget sånt faktiskt. I natt tex drömde jag att jag inte fick vara med på en fest som alla andra fick vara med på. Inte så intressant. Men jag kan ju analysera om varför jag drömde så; Läste lite om mobbing igår på en blogg och kanske hjärnan satte igång. Jag har ju blivit ratad flera gånger i mitt liv på grund av den jag är, inte för nåt speciellt jag gjort. Min mur jag har får plötsligt en massa arbetare som bygger som fan på muren när jag känner att jag inte duger för den jag är. Som tur är så har jag söta vänner som avskedar murarna en efter en och tillslut är muren mindre igen. Herregud, jag sitter här och skriver att det är bra att folk blir avskedade! Jag kanske håller på att förvandlas till en moderat! Hemska tanke! Men det kanske är svartjobbare och inte anställda murare och då ska dom ju inte jobba och ta jobben för dom som vill betala skatt. Ja, smaskigare än så var det inte tyvärr.

Jaja, paff blir jag iallafall alltid när jag får höra att folk läser min blogg. Sen finns det ju dom som inte berättar att dom läser utan helt plötsligt vet saker om mig och sen säger:"Ja, jag läs...hörde det". Dom törs inte erkänna att dom läser, dom kanske känner det som att dom gör nåt fult..haha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser din blogg, varje dag, med stort nöje och intresse. Kommenterar inte så ofta men du ska veta att det tillhör ett av mina nöjen att läsa allt roligt och intressant.
Ha en fortsatt skön semester!!!

Anonym sa...

De e skönt att bo i en lite by många många gånger,... =)

Anonym sa...

Jag läser varje dag och har kommenterat ett par gånger. Bra blogg helt enkelt.