onsdag 16 juli 2008

KISSekatten

Wilma var deppig i morse. Hon gick och jamade och tittade på mig. Jag gav henne mjukmat vilket hon aldrig får på morgonen. Men tänkte om hon var extra hungrig eller nåt sånt. Hon slickade snabbt upp gelén på maten men sen deppade hon igen. När jag åt frukost så gick hon och jamade runt mig. Men jag fattade inte alls vad hon ville. Men tänkte att jag skulle prova med den bästa frågan av alla; "Vill du gå ut?". Det var det hon ville. Hon var kissnödig. Men att kissa direkt hon går ut vill hon aldrig. Först en tur runt huset och sen spana på en sädesärla och lite spring hit och lite spring dit. Sen rusade hon till sitt kisställe och kissade. Första gången som hon inte sitta ner när hon kissade ut. Jo, hon börjar ju med att sitta men sen ställer hon sig sakta upp. Så nu vet jag bestämt att det är när hon är jättekissnödig som hon står. När hon kissat så rusade hon in igen.

Men vad har vi för katt egentligen? Tror hon att hon är en hund eftersom att hon helst vill kissa ute. Alla andra innekatter, och för den delen många av utekatterna också, håller sig tills dom kommer in och får kissa på sin låda. Men inte Bebis heller, nä hon fattar nog inte hur man ska vara som katt.

1 kommentar:

anne sa...

Litet latmask du med andra ord... Fast det är inte så mycket jobb med att plocka dem i och ur, speciellt inte med dessa moderna "korttidslinser".