tisdag 8 juli 2008

Dagen så här långt

Idag har vi varit till Mora. Jag skulle till optikern och göra ett återbesök pgr av linserna. Jag talade om att jag skelade som 17 och då fixade hon och mätte och så och så fick jag ett par med svagare styrka. Sen talade hon även om att jag kan sova med mina linser! Så på fredag ska jag provsova med dom till måndag och då blir det att komma tillbaka för att kolla hur mina ögon ser ut. Jag hade ingen aning om att jag kunde sova med dom så jag blev väldigt glatt överraskad. Och ännu gladare blev jag när hon talade om att mina linser kostar runt 160:- i månaden bara. Känns som att den här delen av mitt liv flyter på bra och det är ju kul. Och dom här linserna som jag fick nu känns bättre än dom andra jag hade, fast nu ska jag vänja in mig med dom här så jag är lite snurrig och så men jag känner att dom blir bättre. Och jag kände direkt att skelningen blev betydligt mindre faktiskt. Och det är ju super!

I Mora träffade vi även mamma och Nisse och Barbro. Vi käkade på Helmers tillsammans och det var trevligt.

Skulle ha hunnit och hälsa på Helena idag. Längtar efter henne och att sitta på hennes baksida och bara prata om livet och sånt där annat skit. Jag är ju inne i en formsvacka just nu och det känns som att allt jag gör är fel och att jag inte duger till så mycket och att jag bara är en som alltid finns för många andra när dom behöver få ur sig en massa saker. Jaja, är väl en jag-behöver-verkligen-semester-nu-
och-kanske-försenad-pms-grej bara. Men lik väl så har jag den känslan iallafall och det är inte så kul...




Till Evelin och Lovisa och ni andra som alltid finns för mig, i vått och i torrt.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

måste kolla upp mina linser jag med,
men skönt ha såna man kan sova i, hoppas det fungerar bra.. å de var ju inte spec dyra linser heller.
de där svackorna känner jag allt för väl igen..
men snart får du semester.. å jag är tillbaka på jobbet, hade lätt kunnat vara ledig några veckor till..

puss

Anonym sa...

Jag älskar dej med Puss på BÄSTA mamman i världen! :)

Anonym sa...

Puss o kram mitt älskade barn. Vi borde käka lunch ihop lite oftare.

Anonym sa...

nu gråter jag, fan dig.
Jag älskar dig mest av allt. och jag vet att jag vart dum och skitit i dig de senaste dagarna men jag älskar dig mest iaf och det kommer jag alltid att göra. och jag föröker bättra med. Jag älskar dig för alltid mamma.