måndag 14 juli 2008

Today

Var till optikern igen för att kolla hur ögonen mådde efter att ha haft linserna sen i fredags. Dom mådde bara bra och nu ska jag ha dom i i drygt två veckor. Ska sen komma tillbaka till optikern men tyvärr så har "min" optiker semester då. Hon tyckte också att det var tyvärr för hon tyckte att jag har så intressanta ögon så hon skulle gärna vilja följa upp dom själv. Fick ännu mindre styrka på linserna för att inte skela på mycket och jag tror det blir rätt bra faktiskt. Fast visst 17 skelar jag rätt så mycket ändå.

Sen åkte vi upp till Älvdalen och hälsade på. Den snälla söta Salli som nu heter "The killercat" kom in i köket och tittade på mig och så pratade hon. Jag såg att hon ville nåt så jag följde efter. Men hittade henne inte. Gick flera gånger mellan vardagsrummet och "biblioteket". Hela tiden låg Sälma så gulligt på mattan i vardagsrummet. Efter en stund såg jag Salli bakom tv och precis samtidigt såg jag att Sälma hade en mus på mattan. Hon såg att jag såg och då tog hon den lilla musen och sprang som en galning ut. Jag och Matilda försökte förgäves att byta musen mot en frolic. Sälma fintade oss lätt och sprang runt med den lilla musen i munnen och bara svansen stack ut. Och det som var värst var att musen levde! Tillslut fick vi ut musen och jag ville nästan göra mun-mot-mun-metoden på den men Matilda sa att det var lönlöst. Så med ett vedträ så fick den lilla halvdöda musen dö ordentligt. Så så här kommer nog mamma och pappas sommar se ut. Salli tar djur och släpar in dom och Sälma snor dom av henne Haha!

Och nu...nu är det 4 dagar kvar till semestern. Den behövs verkligen nu. Ska bli så skönt att bara få vara och slippa ha tider och måsten. Vi har bestämt att åka till Ikea på Evelins födelsedag. Hon tyckte att det var ett perfekt sätt att fira.

Inga kommentarer: