måndag 21 juli 2008

Dom är så bäst!

Tvingade Evelin att köra bil med mig ikväll. För hon vill helst bara köra med sin pappa. Men hon offrade väl sig för mig och så körde vi. Var uppe vid Linken men så sa jag att hon faktiskt fick köra till kvarn och vända, så då gjorde hon det och sen tillbaka till Linken och så sa jag åt henne att köra hem. Och då gjorde hon det! Hon har bara övningskört 4 gånger men hon är så lugn och tar det så fint. Man behöver inte bli det minsta rädd när man åker med henne.

Lovisa körde övre vägen till Mora idag, från Slättberg till Rödmyren. Hur bra som helst. När jag och Evelin kom hem så skickade Evelin ut Lovisa för att hon skulle få testa att köra på byn. Hon var också jätteduktig! Lovisa är skitduktig på att växla och känna när hon ska växla. Hon är inte lugn som Evelin men hon är säkrare på sin körning och klarar det mest fast jag inte tror hon ska det. Så jag kan vara lite rädd ibland, i onödan.

Nu ska dom få köra varje gång som vi åker och handlar och så faktiskt. Inte i Mora men det är för att våran bil kan vara rätt så knäpp ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: klart det är helt fel. Men känns inte som mitt problem utan som BLVD's problem :P