onsdag 23 juli 2008

Linus födelsedag

Oj, vilken dag det blev igår. Halv 7 sjöng Lovisa och jag för Linus och gav henne ett paket. Sen fixade vi oss i ordning och sen drog vi iväg. Vi käkade frukost efter vägen i bilen, så klart(jag är väl min fars dotter) Sen när vi var i Falun så köpte jag kaffe på Preem och Evelin hittade då två t-shirts. Så blev det rasande fart till Valbo. Jag älskar dom där 110-vägarna. Nästan så jag tycker att det ska vara 110-vägar överallt utom i samhällen Haha! När vi kom fram till Valbo så blev det ikea direkt. Evelin plockade ner massor i vagnen och Lovisa och jag hittade också en del. Synd bara att det inte fanns nåt duschdraperi som vi ville och inte heller nån badrumsmatta. När vi plockat i det vi ville ha efter några timmar så käkade mat. Som vanligt blev det kotettrad.

Här är födelsedagsbarnet!

Jag köpte ett vitlöksbröd till mig och när Lovisa såg det så suckade hon och sa:"Åh, nej, nu kommer du bara att fisa". Det kom rakt från hjärtat och Lovisa tänkte inte alls på att hon i kassan hörde allt. Tjejen i kassan blev flinade stort och höll sig väldigt för att inte börja asgarva. När vi sen tog dricka såg jag hur hon började prata med den andra i kassan.

Istället för tårta så blev det chokladpudding och grädde.

Det här hade vi rätt roligt åt när vi käkade. Två sängar på högkant och bara tre gummispännen. Skulle pappa och mina bröder sett det hade dom skrattat ännu mera än vad jag gjorde. Efter vi käkat så gick vi i köpcentret ett bra tag och sen till ikea igen. Och när vi var klara i Valbo så åkte vi till Falun och lämnade tillbaka t-shirtarna (haha!) och så åkte vi till Kupolen. Där var vi inte så himlans länge men vi hann nog kolla i nästan alla affärer iallafall.
Klockan 20 så stannade vi i Rättvik och käkade på Bella.

Vi fick hur mycket mat som helst. När vi käkat klart så hade både jag och Lovisa lämnat nästan hälften av våra sallader och det syndes inte att Evelin käkat alls nästan. Och gott som 17 var det också.

21.30 var vi hemma och det var jobbigt att bära in allt. Vi var trötta alla tre och Wilma hon var sur. Jag gick ut med henne direkt men hon gick en liten sväng och ville sen in. När vi var inne så tittade hon inte ens på mig. När jag gick in i mitt rum så gick hon in i vardagsrummet utan att ens ge mig en blick. Första gången som hon är ensam så länge, surkatten. Men när jag la mig så kom hon och la sig hos mig och hela morgonen så har vi sovit som grisar.

Inga kommentarer: