söndag 13 juli 2008

Den dansande städerskan



När jag var städerska och städade på banken så var den här ofta på radio. Jag hade alltid radion på jättehögt när jag städade där inne. Den här låten var superbra att dra moppen till. Jag sjöng och jag dansade fram med moppen nästan som en danspartner(ska tilläggas är att jag verkligen INTE kan dansa). Nåt jag då inte tänkte på det var att det var kolmörkt ute men att inne på banken så var det fullt ljus, vilket innebar att alla trötta människor som åkte till jobbet klockan 6 på morgonen fick sig ett gott skratt åt den dåligt dansande städerskan. Och dom stackarna som tog ut pengar på minuten var nog chockade hela dagen. Den morgonen som en penguttagare stannade och glodde in på mig var den sista morgonen jag dansade på banken. Det var då jag kom på hur bra det faktiskt syntes in.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

haha.. tänk vilken fin start på dagen de människorna fick som såg dig ;o)

anne sa...

Du var väl som en fisk i ett akvarium!