fredag 18 juli 2008

En lista faktiskt

...10 år sedan: Var på Kroghall i Rättvik med min Carina och fick bla tinnitus när Black Ingvars spelade och en bänk föll ihop under oss och vi fick skjuts hem av några i en raggarbil som stal en vägskylt. Livet sög ibland men var även fruktansvärt kul oftast.

... 5 ÅR sedan: Jobbade jag på ISS och städade som 17 åt gubbarna på FMM och trivdes jättebra. Flyttade även Carina och Tina och katterna till deras dåvarande lägenhet. Trodde att vaderna skulle gå sönder.

... 3 ÅR sedan: Jobbade jag med min Helena men vi blev orättvist behandlade på ISS och jag gjorde ett av mina bästa beslut i livet; sa upp mig från ett fast jobb trots att jag visste att jag bara hade jobb över sommaren. Men jag vägrade bli trampad på över nåt som jag inte gjort fel.

... 2 ÅR sedan: Upplevde jag en av mina värsta dagar när jag lämnade en gråtande Evelin i Bollnäs men samma år, fast ett halvår senare, så var jag gladare än gladast när Evelin stortrivdes där uppe.

... 1 ÅR sedan: Var jag stolt över Lovisa som valde att ta en andra chans i skolan genom att gå om åttan. Och vi köpte våran älskade lilla katt. Var på bröllop och var vaken i 1,5 dygn, inte bra när man är så gammal, men faaan va kul vi hade. Och fick ju även krama Björn Skifs den kvällen.

... 3 månader sedan: Fyllde mitt lilla barn 16 år och vi pluggade och pluggade och pluggade.

...1 månad sedan: Skaffade jag mina linser.

... Igår:
Längtade jag efter den här dagen som en galning, semester!

...Idag: Stämpade jag klockan 16 och gick på semester. Grillat med mina söta flickor.

... Imorgon: Ska vi fira min kära pappa som fyller 75 år och så blir nog kanske Evelin lite firad också eftersom vi är borta när hon fyller år.

... OM 1 ÅR: Så hoppas jag att jag har fått fast jobb på Ica och att mina ungar är så lyckliga som det bara går.

Inga kommentarer: