torsdag 10 juli 2008

En hemlighet

När jag stod i kassan idag så kom en mamma och hennes son och skulle betala. Mamman träffade en i kön och hon började att babbla. Hon babblade och babblade. Sonen tittade på mig och så tog han ett paket med tuggummi. Mamman babblade på med kunden bakom. Han la tuggummit på bandet framför 1.5 liters läsken som mamman köpte. Bla bla bla. Jag drog igenom tuggummit och grabben log och så drog jag läsken. Bla bla bla. Jag talade om för mamman att summan blev 27:- samtidigt som grabben la ner tuggummit i fickan och lyfte upp läsken. Mamman babblade men kom av sig liiiiite när hon hörde summan men bara lite och så fortsatte hon att babbla. Grabben tittade på mig och log och jag log tillbaka. Mamman babblade och babblade ända tills hon tog drickan och dom gick ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klurig kille. ;)

anne sa...

Jag babblar, fast inte så där. Tror jag. Undrar vad ungarna kan ha gjort under årens lopp isf...