torsdag 3 juli 2008

Precis just nu

Evelin sover som en liten gris i sitt lilla krypin i vardagsrummet. Balkongdörren har stått uppe hela natten så hon har det svalt och skönt. Jag kan inte se in till henne eftersom hon har draperi till sin hörna.

Lovisa sover på rygg i sitt rum med benen böjda så knäna står rätt upp mot taket. Och så huvudet lite på sned så högra kinden nästan ligger på kudden. Och håret är rufsigt. Så sover hon jämt på morgonen nästan.

Åke han sover också i sitt terrarium. Snart tänds hans lampa och då får man veta om han har en vakendag eller en sovdag. Tror det blir en vakendag för det är fint väder idag.

Spraka har precis gått och lagt sig i den lilla lerkojan som jag gjort och nu går Gnistra ner i fuktburken och ska väl förmodligen sova hon också.

Wilma leker med ett litet djur som hon har hittat på golvet i mitt rum. Hon tycker att det är väldigt spännande. Fast nu käkade hon upp det lilla djuret så nu var det slut på den leken.

Och jag själv ska käka frukost nu och sen blir det duschning och så iväg för att jobba. Nu är det "bara" 2 veckor och 1 dag kvar tills jag får semester. Det känns som en hel evighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

*flämt*

Vilka är Spraka och Gnistra?

Du har väl inga husdjur, sådär "på sidan om", va?

Skämmes, Mallan! Skämmes!