måndag 21 juli 2008

Krångel

Sådär ja, nu har jag ringt lite grann. Lovisa har inte fått nått barnbidrag för att Orsaskolan missat att skicka in ett intyg på att hon gått om. Det ska dom göra automatiskt och jag ska inte behöva ens tänka på det. Jag tyckte väl att jag kände igen att det var så. Nu har ju Orsaskolan inte skickat in något intyg och det finns ingen som jag kan prata med för alla har semester. Som tur är så fick jag reda på att rektorn ska jobba onsdag-fredag nästa vecka, så då ringer jag. Hon på försäkringskassan sa att självklart så får vi retroaktivt. Skönt det iallafall.

Evelins vårdbidrag försvann i samma veva som hon fick aktivitetsersättning men hon får även förlängt barnbidrag tills hon slutar skolan. Så nu är det utrett också så nu slipper vi vara nervösa att hon ska betala tillbaka barnbidraget hon fick.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nj, självklart är inte alla varghatare :)
Men alldeles för många tyvärr, det är ganska sorgligt!

Anonym sa...

Hejsan!
Vad fint du skrev, tackar. Håller med såklart.
Finast är kärleken.
Vad skönt att det löser sig med pengarna. Det är lite trassligt om allt ska släpa efter.
Ha en skön kväll!