söndag 20 maj 2007

Jobb och granne och rester och Jessica

Nu har jag jobbat klart min helg. Dagen gick jättefort fram till kl 13. Då var det som att det slog om totalt. Fast det var roligt folk och många folk så gick tiden jättesakta. Men så blev det äntligen dax att stämpla ut.

När jag klev ur bilen så träffade min närmsta granne som hade party igår. Hon frågade om det hade varit livat igår. Och jag sa som det var, att det faktiskt knappt hörs nåt in till oss. Jag frågade om du inte hade spelat musik alls. Men det hade dom tydligen gjort. Jag har iallafall inte hört nåt dunk som man kan höra. Om dom andra grannarna har hört nåt eller inte har jag ingen aning om. Jag har iallafall inget att klaga på.

Jag har precis käkat rester från igår. Så det blev stekt potatis och pannbiff och svartvinbärsgelé. Åh, det var jättegott! Flickorna är hos Jessica och grattar henne. Hon fyller år idag den lilla fisungen.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Och vi har lekt julafton och ätit revben med potatis och päpplemos.
Puss

Anonym sa...

Det är bättre att kunna säga att jag inte blev störd, för vem vill vara en gnälltant? Men ibland så kan det behövas gnällas om högljudda fester, men jag som bor i hus märker inget sånt.