torsdag 17 maj 2007

Garderob och byrå och bokhylla och skuldra

Idag har vi möblerat om här hemma. Evelin har ju sitt rum i en klädkammare och sover i vardagsrummet. Evelin's rum ligger som i en liten hall i Lovisa's rum. Vi har haft ett draperi upphängt men nu ställde vi dit Lovisa's garderob istället. Nu måste iof Lovisa gå ut ur sitt rum och ut i köket och in i vardagsrummet och sen i den lilla hallen för att hämta sina kläder, men det gör inget. Nu hindrar garderoben lite ljud och det är bra eftersom ingen av flickorna vill höra varandras musik. Draperiet hänger upp än. Kabelhärvan som förut legat på golvet ligger nu i garderoben. Den läskiga lila byrån, som stod där förut, har vi klämt in i en annan garderob.

Så helt plötsligt så hade Lovisa en liten bokhylla över. Den fick Evelin ta. Men då fick byrån i Evelin's rum åka ut. Den står nu i mitt rum. Tillfälligt, vi ska bära ner den i förrådet. Men innan måste vi städa förrådet lite. Städade där nera jättefin i höstas men under vintern har det plockats i och ur grejer, så det känns som att det är dax igen.

Nu har jag rätt ont i min skuldra efter allt kånkande men jag eller Lovisa eller Evelin får smörja in lite värkinsmörj så blir det säkert bättre.

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Haha, det låter som ni spelat femtonspelet. Hoppas det blev bra.
Puss min unge

LiNdA sa...

ni har legat i lite idag ni oxå.. nu ska vi blir bjudna på mat :o) sweet!!

nisse sa...

MEN vad ni är pyssliga!

Anonym sa...

Har hon satt klistermärken på dom fina blåmålade dörrarna? *S*