söndag 27 maj 2007

Wilma



Jag har tänkt länge på att skaffa katt. Idag var vi i Älvdalen för att fira mamma och Anette. Petter och Anette hade sin Nalle med sig. Flickorna sa nåt om att dom skulle så gärna vilja ha en katt. Och då sa jag faktiskt ja. Flickorna kollade direkt på Blocket men där fanns det inga just men så kom jag på att man faktiskt skulle kunna kolla på nåt katthem. I Krylbo, på "Fyra Tassar" hade dom kattungar som var färdiga att hämtas om tre veckor. Vi valde direkt ut en grårandig katt som vi på nervägen bestämde för att kalla Disel, en liten kattpojke. Vi bestämde att en kattpojke nog var bäst. Men..när vi kom dit så ville vi intealls ha den gråa . Utan det blev en svart och vit liten katthona som nu heter Wilma. Hon var svår att fånga på kort för hon rörde sig hela tiden. Om tre veckor så får vi hämta hem henne.

Tänk att jag som sa till folk att jag tyckte katter var lite äckliga(förutom Carinas katter) sen räckte det med att Petter och Anette skaffade Nalle. Det känns bra att vi köpte henne från ett katthem oxå. Jag vet att det finns flera katter här i Orsa som man kan få gratis. Men nu räddar vi lilla Wilma från en säker död och så är hon vaccinerad och kollad av veterinär.

Det här är ett typiskt Elfquist-beteende. Bestämma en sak och sen se till att genomföra den direkt. Även om man måste tillbringa över fyra timmar i bilen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett rikigt "Elfqvist'are". Bestämma att "NU" skall jag ha det och "NU" skall jag göra det,.... Sin fars dotter,.. ha ha haaaa

Kanelbullen sa...

hon är sååå söööt.

Puss

nisse sa...

Åh vilken liten söting!! Och vad jag blir sugen...

Anonym sa...

Jättesöt katt, hon är nästan lika stor som Lafva! Jonas tycker att Wilma ser ut som "Lafvas korthåriga kusin, med Musse Pigg-handskar" haha!

Anonym sa...

Men vilken söt liten kissemiss :-)

Nalle Van Katten sa...

Det var en riktig liten sötnos ... Kan knappt vänta till jag får träffa henne, kul att få en kompis.

Anonym sa...

Jaa våran lilla Wilma är så söt =)