torsdag 24 maj 2007

Lovisa och rektorn och möte

Lovisa's lärare, Eije, ringde i morse och frågade om jag kunde komma omgående till skolan. Det kunde jag, så jag åkte iväg direkt. Vi skulle träffas hos rektorn, Lovisa och rektorn och Eije och jag. När jag kom dit så var alla redan där inne. Rektorn satt vid datorn och skrev och ställde lite frågor som jag svarade på. Sen fick vi alla skriva på papper och så var det hela klart. Och nu är det även officiellt att Lovisa ska gå om 8'an. Hon får en chans till att fixa betygen och att komma igen. Lovisa hade ett krav och det var att hon själv skulle få välja vilken klass hon skulle få börja i och det fixade dom. Rektorn frågade vad han skulle skriva för skäl att hon inte klarat 8'an, jag sa då att han skulle skriva "lat elev" men då blev han nästan lite arg på mig. Det skulle han då aldrig skriva, men han kunde skriva "ointresse från elev" istället. Det här har gått väldigt snabbt. Förra veckan så gav Eije det på förslag till Lovisa och hon gillade inte alls tanken först. Men när hon tänkt 30-60 minuter så var hon rätt säker på att hon ville ta chansen. Hellre det än att gå på IV där man bara får läsa kärnämnena.

Jag är så stolt över min älskade unge!

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hon är bäst och starkast. Puss!

Anonym sa...

Du är så smart och det verkar som om dina barn har ärvt din vishet! :) Kram!

Anonym sa...

Ja du är stolt med all rätt men nu har hon bara denna chansen,....
Så nu får vi hjälpas åt och hon MÅSTE säga till när hon skall ha hjälp. Du, Petter och Nisse har ju lite mer hjärna än mig själv (jag har en del tur),.... ha ha ha haaaaa =D