lördag 12 maj 2007

Månsta och mat och tjuvnyp

Idag har vi varit upp till Månsta som vanligt. Vi var till Älvdalens hotell och käkade mat. Pappa bjöd oss eller mamma fick det som födelsdagspresent. Men pappa själv var inte med för han var sjuk. Det var jättegod mat. Tack så mycket mina rara föräldrar! Sen var jag och borstade hästarna lite men dom var inte alls på humör. Snobben var riktigt tjurig tillochmed. Försökte ge mig några tjuvnyp när jag satt och pratade med dom. Det har han nog aldrig gjort förut faktiskt. I morgon blir det jobb. Jag har inte alls lust att jobba men jag lovade ju Marre att ta hennes pass eftersom hon jobbade åt mig i fredags. Och jag tjänar ju det dubbla så det är ju iaf jättebra. Snart ska jag kolla på "Bonde söker fru" Det var ju ett trevligt program förra omgången så jag hoppas att det blir det nu oxå. Och så ska vi väl kolla på Melodifestivalen oxå. Men troligtvis så kommer jag att somna innan allt är klart. Jag är rätt så jättetrött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hästar är farliga!!!
Bra för dig att du har såna snälla föräldrar som bjuder på god mat! jag är tvingad att se melodifestivalen för 10 åriga tjejen är hemma och hon MÅSTE se. annars brukar jag zappa lite hit och dit...Det är det bästa sättet att se melodifestivalen på.

Kanelbullen sa...

Visst var han söt...Kalle P. Och så söta grisar och så glada.
Puss!