måndag 21 maj 2007

Morgonpigg och blåsa och körskola och Moratidningen och Gävle

Idag vaknade jag fruktansvärt tidigt. Nästan så man kan kalla det för att jag vaknade när det fortfarande var natt. Klockan var nämligen 3 och nånting, har för mig att det var 28 men jag är inte säker. Spelade lite uttröttande mobilspel(inte tennis, dom har jag spöat skiter ur nu Haha) och så somnade jag runt halv sex igen för att sedan vakna några minuter i 6. Låg och slöade tills det var dax att köra Evelin till bussen.

Hem och väcka Lovisa och käka frukost med henne och sen skjutsade jag även henne. Hon har fått en jätteblåsa på ena tån. Hem igen sen och ringde lite samtal och fixade lite. Åkte till Helena och fikade och pratade en massa och allt möjligt. Vi skulle kolla på vad vi ska till Stockholm för att kolla på i höst men det får bli på onsdag istället, vi glömde bort det idag totalt.

Lovisa kom dit när skolan var slut, hon slutade alltså jättetidigt. Då åkte vi och köpte varsin macka på bowlingen och sen in till körskolan. Sen drog Lovisa runt mig på Mora för att kolla kläder. Det är det roligaste jag vet...NOT! När vi ändå var i Mora så passade Lovisa på att gå in till Mora Tidningen och tala om att dom måste skriva om att det är ungar som kastar stenar på svanar vid Bunk. Jäkla ungar säger jag och stenarna var inte små heller... Vid utgången så hade dom gamla kort som varit med i tidningen. Lovisa och jag började kolla, sen var det svårt att sluta. En hel del kort på Orsafolk var det. Vi kollade och skrattade som bara den. Några kort tog Lovisa hem oxå för dom var så roliga, Haha!

Till middag käkade vi hokiefilé och potatis. Det är sååå gott!

I morgon drar Evelin till Gävle med skolan. Det läste jag på hennes blogg. Förra helgen talade hon om att dom skulle dit, men inget den här helgen. Och jag med mitt minne hade ju glömt det. Tur att det finns datorer så man kan fixa över lite extra fickpengar snabbt.

Nu är det dax för mig att hoppa i sängs.
Gonatt

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Man ska vara snäll mot djuren. Jäkla ungar! Och stackars Lovisa.

Puss min unge.

Anonym sa...

Tänk vad du har användning av din mobil :)
kolla min komentar på din snygg naken blogg, så du inte missar den...