onsdag 23 maj 2007

Besök och snuva och troslös och fågelbur

Jag har i snitt 47 olika unika besökare varje dag. Om man är in flera gånger så registreras man alltså bara en gång. Jag kan räkna upp ca 10 stycken som jag vet vilka dom är. Men hur många Orsabor läser här egentligen? Hur många är från nåt annat ställe i Sverige? Det är oxå nåt som gör mig nyfiken. Hur hittade ni mig och så? Man kan ju faktiskt skriva kommentarer och vara anonym.

Just nu sitter jag i Lovisa's rum och snorar lite igen. Evelin sitter i sitt rum vid datorn. Hon har ont i huvudet och mår skit. Lovisa har jag skjutsat till skolan, blåsan är inte att leka med. Ska städa upp i vardagsrummet lite. Torka golvet och så, skönare för Linus om det är fint där när hon är sjuker. Undra hur det kan komma sig att det är så? När man är sjuk så mår man bättre när det är upplockat och dammfritt.

Få se om det blir möte på skolan idag oxå eller om det blir i morgon. Men jag ska väl iaf tvätta och klä på mig så jag är redo. Just nu sitter jag ju i mina trasiga jeans och min fultröja, utan bh och trosor och strumpor. Och ja, jag skjutsade Lovisa till skolan så oxå. Var som vanligt rädd att bilen skulle paja eller att jag skulle krocka.

Mamma har hittat en fågelbur till mig eller till Åke rättare sagt. Hoppas den är bra. Det är så bra om han kan sitta i den när han är i köket och tittar ut genom fönstret. Då kan jag diska och tvätta och sånt utan att vara rädd för att han ska få för sig att hoppa ner på golvet.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

...och denär bra. Med sittpinne och små gungiga speglar. Han kommer älska mig efter det här.
Puss.

Anonym sa...

Hallå, hallå här har du mig från en by vid Nyköping, men bördig från hälsingland.
Jag är en av dina läsare :)

Anonym sa...

Är jag medräknad av de 10 läsarna du vet om månntro? =)