söndag 13 maj 2007

Korp och skata och björn

Nåt jag alltid har velat haft är en korp eller en skata. Ända sen jag var liten så har det varit en liten dröm att råka hitta en korpunge eller en skatunge. Sen skulle jag ha den hemma och den skulle få flyga ut om den ville men sen skulle den alltid komma hem till mig. Nu när jag är vuxen så vet jag ju att det inte går till så. Men den där drömmen om en korp eller skata finns där ändå på nåt vis. Nu har tydligen forskare kommit fram till att korpen är i samma division som en delfin. Min släkting i Månsta fick ta hand om en skata, jag var så avundsjuk så jag kunde dö. Inte en gång var jag ner och kollade på den.

Jag ville oxå gärna att pappa skulle köra på en björnunge som vi skulle få ta hand om oxå. Gud vilket hemskt barn jag måste ha varit alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade din text när jag satt och letade information om skatungar eftersom jag idag tagit mig an en stackare med brutet ben. Björn är inget jag strävar efter dock :)