tisdag 15 maj 2007

Ica och pinsamt och hemma

Det kommer inte att bli direktsändning från jobbet heller Haha! Dom ska spela in min krönika bara som dom sen fixar till i Falun. Linda har lovat mig att jag ska få hålla till inne i hennes tobaksrum, där det även är kassaskåpsrum. Där stänger jag in mig och läser in det. Jag har redan blivit lovad att som vanligt vara helt själv när jag spelas in. Så kunderna kommer inte att märka ett dugg av att det pågår en inspelning bakom. Hoppas jag iallafall Haha!

Nu ska jag dricka mitt morgonkaffe och coola ner mig. Jag har ju förberett mig mentalt rätt mycket dom andra gångerna jag spelat in. Den här gången hinner jag inte det och det känns rätt jobbigt. Jag har jobbigt med det här med radion faktiskt, och jobbigast är det när det kommer folk och talar om att det är bra det jag gör. Då vill jag helst bara spy. Och inte vet jag vad jag ska säga heller. Varför och hur jag kan vara så vet jag inte. Brukar klämma fram ett tack och tala om att dom är snälla som säger så. Och så är jag högröd i ansiktet. Då är det lättare som när hon som sa att det var så bra så det kunde väl inte ha varit jag.

Men vem vet, det kanske känns bättre och lättare att spela in på jobbet. Med min jobbarkompisar utanför dörren och så kommer säkert varorna komma precis oxå. Då kanske jag kommer att känna mig som hemma mera.

1 kommentar:

LiNdA sa...

plus du kommer att ha mig i närheten oxå :o) haha