måndag 28 maj 2007

Knådad och trött och redovisning

Vaknade 4 och nåt i morse. Var vaken tills Linus klev upp 5.45. Då somnade jag om. Och vaknade när Lars Winnerbäck började spel från mobilen kl. 6.15. Skjutsade Evelin till bussen. Hem och väckte Lovisa. Pratade med Linda i telefon och sen med Carina. Och så åkte jag upp till Furudal för att bli knådad. Nu är jag rätt mörbultad i vänster arm och axel. Min ryggrad var ihop tryckt som dricksglas som man staplar på varandra mitt på ryggen. Det knackade rätt ordentligt när han tryckte till det. Men oj, va skönt det blev. Sen fixade han till vänsterskuldra och då visade det sig att jag hade ont i hela armen neråt. Och sen fixade han till högra armbågen och tummen. Han fattade inte hur jag kunde ha gått så där sen -89. Och han skrattade högt när jag sa att läkaren sa att det var psykologiskt. Hade det varit det så hade det suttit i nacken och inte hade han kunnat känna det onda heller. Nacken var helt okej, inte nåt som var hårt där och lika så ryggen(förutom det där med dom kotorna som var ihoptryckta). Det lät som att det var lite ovanligt att inte ha ont i ryggen och höfterna alls. Men jag är ju inte som alla andra heller. Nu är jag iaf hur trött som helst och det känns som att jag har 40 graders feber. Men man ska visst känna så när man har blivit mörbultad, så jag antar att det är bra.

Lovisa och hennes grupp ska redovisa sitt arbete nu ikväll. Ungen lurade iväg mig till 17 för hon trodde att det skulle börja då och att alla fick lov att höra allas arbeten. Men... man kan välja att bara höra det man vill. Så jag åker upp till 19.20 istället. Var till ica och köpte mig lite cashewnötter och ska nu käka och leka dö i soffan ett slag.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hoppas att det goda sitter kvar nu och att du kommer att känna dig bättre.Psykiskt, jo pyttsan.

Anonym sa...

När jag gick på gymnasiet så skickad min kompis en lapp där det stod att hon skulle gå till knottknakarn på eftermiddagen, det var säkert en sån som du var till...