lördag 26 maj 2007

McDonalds och cyklar och hund och jänkare och ½prisetmat


På vägen till Valbo och Ikea så stannade vi först på McDonals för att köpa lite resgott. Jag köpte kaffe, Evelin glass och Lovisa glass och cola.



I Falun var det cykeltävlingar så vi mötte en massa och vi fick lov att köra sakta och fan va cyklar det var alltså. Vi kom fram till Valbo runt 12.30. Vi gick inne på Ikea länge och vi käkade och det var så gott. Sen gick vi till köpcentrumet för att Lovisa ville kolla kläder. Jag kollade även överdel till bröllopskjolen men..jag vet inte. Jag är lixom för fet för allt. Tror det blir en vanligt V-ringad t-shirt och nåt vanligt över. Det är lixom jag. Lovisa hittade iaf en jättefin huvtröja för halva priset som hon var jättefin i.


Inne på köpcentret såg vi den här hunden som det stod "utbildning" på. Han skulle nog bli en ledarhund, tanten som gick med honom släppte kopplet medans hon kollade på kläder och dom gick i folksamlingar. Men jag vet inte om den här hunden gillade sitt blivande jobb. För han såg så eländig ut. Men det kanske var hans första dag.


När vi skulle åka hem så ville vi alla tre ha vatten och muffins och fruktpåse. Så då åkte vi till McDonalds i Valbo. Där gjorde vi bort oss, vi missade grejen som vi skulle prata i. Vi stod i kön och så hörde vi hur det ropade "Varsegod att beställ" Dom sa det tre gånger och jag undrade va fan det var som lät. Tills jag fattade. Gud va vi skrattade när jag fick lov att backa bilen. Tur att det inte var några bilar bakom Haha!


På hemvägen mötte vi en massa jänkare så det var nog raggarträff i Gävle eller nåt.

Vi har haft en jätterolig dag! Klart värt att kosta på oss det här. Bensinen tog jag på Volvokortet så jag få betala det sen. På Ikea handlade vi knappt nåt alls. Så jag kan inte ha dåligt samvete över det heller. Nu får vi leva snålt i Juni som bara den. Men vi har rätt mycket mat i frysen iaf och jag får väl handla halvaprisetmat på jobbet.





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har bott 8 år i Gävle, så nu har du avverkat en dal där jag bott igen. Först Bollnäs sen nästan Gävle :)
Jag har haft svårt att skriva hos dig i nån dag,det är censuren som slagit till.
Men jag läser ska du veta!