onsdag 9 maj 2007

Dove och insmörjning och fläckar

Min kära mor hade ju köpt dove "brun-utan-sol" och talade om hur bra den var. Så igår köpte jag oxå. Så igår kväll så kletade jag in i ansiktet och på armarna och händerna och axlarna och fram på bröstet och på fötterna och smalbenen och en bit upp på låren(Struntade i bitarna jag aldrig ska visa upp för nån annan än för ungarna) När det torkat in så la jag mig. Sov som en gris hela natten. Vaknade klockan halv sex och var jättepigg. Sträckte på mig och gick upp på toa för att hmm...ja..bajsa. När jag satte mig ner så såg jag låren och kom på att jag smörjt in mig. Låren såg för jäkliga ut Haha! Jag skrattade som bara den. Fläckiga och eländiga och oranga på vissa fläckar. Men smalbenen såg helt okej ut. Och så..kom jag på att jag även smörjt in ansiktet. Då blev det inte alls lika kul. Funderade hur jag såg ut så jag inte kunde bajsa mera. Det var tvärstopp alltså! Tänk om jag var lika fläckig och orange i ansiktet oxå. Så jag skyndade mig att torka mig och så ställde jag mig upp. Men..vågade inte kolla i spegeln utan jag fick lov att vänta en stund. Så jag tvättade händerna och torkade dom innan jag vågade titta.

Det var okej, inte en enda fläck alls. Fan, vilken tur alltså. Hur skulle jag annars gjort? Sjukskrivit mig i morgon eller? Så nu blir det ingen mera insmörjning i ansiktet och ingen mera insmörjning precis innan läggdax.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

hahaha...
skadeglädjen hade vart total imorgon annars :o)

Anonym sa...

äsch, det är ingen fara med brun utan sol, det använder jag rätt ofta i ansiktet. Jag har ju pigmentfläckar i ansiktet så jag kör med HÖG solfakotor där och har på brun utan sol i stället, funkar väldigt bra! men det är viktigt att du låter det torka in ordentligt innan du går och lägger dig och att du smörjer in dig så att det blir jämt. Du kanske svettades mycket under natten? Det gör jag, lakanet brukar vara rätt fuktigt nästan jämt.

Kanelbullen sa...

Ja just det. Du måste torka ganska länge.
Puus!

Anonym sa...

Ska man verkligen ha samma till kropp och ansikte???