måndag 7 maj 2007

Stick i fingret och EKG och nervös och lättnad

Var till distriktan med Lovisa. Hon fick ta blodtryck i vilande läge och sen när hon reste sig upp. Trycket rasade tydligen rätt bra när hon reste sig. Så då fick det även bli EKG. Men innan skulle hon få ta stick i fingret för att kolla blodvärde och socker. Efter lite lite gråt så fixade hon sticket i fingret. Hon var så bäst alltså. Sköterskan PeO tyckte att hon var jätteduktig med tanke på hur himlans rädd hon faktiskt är.

Så blev det EKG... En tant läste av hjärtatrytm med maskinen och så sa hon att hon inte kunde läsa diagramet. PeO kom och kollade och så sa han att han inte trodde att det var nåt konstigt men att han ville att en läkare skulle kolla på det och se om det hade nåt sambland med Lovisas "svartning" för ögoen och så. Han såg rätt fundersam ut, kändes inte alls bra. Jag skulle ringa ner i dag på em eller i morgon. Jag blev faktiskt en aning nervös, magen lixom vände sig en massa gånger. Fick lov att fixa mera på Åke's bur när jag kom hem. Svårt att vara stilla.

Jag ringde ner vid halv 2 men då kunde dom inte ta emot några fler samtal. Då åkte vi ner till läkarstationen. Där tog det ett tag för hon vi pratade med fick lov att prata med flera. Då ville jag bara kräkas. Men...det var helt okej, fan vilken lättnad! Min Lovisa var helt bra i hjärtat :)


Tillägg efter att Olle frågat: Att det svartnar beror på att stora kroppspulsådern inte styper till tillräckligt. Har tydligen med åldern att göra och inget att gör nåt åt. Jag glömde bort att skriva det för jag var så glad att EKG'n var okej. Tack för att du bryr dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så godhjärtade som dina ungar är så behöver du väl inte vara orolig,..... =)
Men sa dom var för det svartnade för ögonen då?

LiNdA sa...

svartningen har med åldern att göra..
hmm.. jag då? som är aningen äldre å har samma sak.. :o/

Kanelbullen sa...

Tack och lov att allt var bra.
Älskar er! Puss.