fredag 23 januari 2009

The metaldentist

Nu har jag varit hos tandläkaren och fyllt igen min gluggar provisoriskt. Måste göra rotfyllning på den ena tanden och sen laga riktigt på den andra. Sen var det två tänder till som måste fixas, eller om det var en. Nu ska jag dit en gång i månaden till och med juni. Det blir en fin slutsumma på ca 5000:-. Men jag antar att jag får skylla mig själv som inte gått på dom årliga kollerna. Jag har ju alltid lyckats ha nåt att skylla på, jobb eller nåt sånt. Sen har jag "glömt" ringa och fått en ny tid. Lätt att glömma när man är livrädd och hellre kostar på ungarna nåt än att kosta på sig själv tandläkarbesök.

Nåt som var väldigt positivt är iallafall att tandläkaren spelade bla AC/DC och Iron Maiden. Det gick mycket lättare då. Jag koncentrerade mig på texterna och sjöng med i skallen. Sista låten var en blueslåt som hette "Welkome to my nightmare". Tandläkaren sa att det var väl en passande låt när man var hos tandläkaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va har du för rolig tandläkare? Sånt spelar aldrig min när jag är dit. Vill också ha nån som virrar bort en i skräcken!

Anonym sa...

Haha - en tandläkare med humor! Bra att du tagit tag i saken i alla fall, jag måste ringa och boka tid... Trevlig helg!