onsdag 21 januari 2009

Ja, vi har varit där igen

Om man slår Lovisa med ett papper, då slår Lovisa tillbaka. Och då blir resultatet spricka i handleden. Gips på i 2 veckor och sen återbesökt till lasarettet. Själv fick jag tuss med sprit på att badda min gigantiska finne. Det tog tid på akuten i dag. Vi var där från 15.40 till 21.35. Mycket skidskador och sjuka människor och så en och annan som ville ha uppmärksamhet som en syster så fint uttryckte sig haha! Men det var verkligen fullt upp alltså. Och så några virriga tanter som inte visste vad dom gjorde där. En liten tant satt tyst och stilla länge efter taxigubben klappat henne på axeln och åkt, sen helt plötsligt sa hon att hon nog kommit fel för hon skulle ju till Finngruva och att hon kommit från Hagfors med taxi. Då gick jag och sa att dom nog fick lov att kolla lite på henne. Och då kom dom direkt. Dom hade inte sett att taxin varit där med henne. Tanten var 92 år och så virrig. Stackars liten. Och synd var det om Robin som Lovisa slog, han skämdes för Lovisa fick åka in på akuten. Själv så tycker jag ju synd om Robin som Lovisa slog så hårt så hon fick en spricka. Fast det hade visst inte gjort ont på honom, säger han iallafall...

2 kommentarer:

LiNdA sa...

men Lovisa sen oxå..
Varför blir jag inte förvånad :o)

Kanelbullen sa...

Jag säger som Nisse "Gosh"!!!