måndag 26 januari 2009

Måste skärpa mig

Slängde på mig jobbarbrallorna och strumpor och jobbarfleesetröjan och jacka och skor och så skjutsade jag bort Evelin till bussen. Såg att det var en massa snö där jag brukar åka, så jag skrattade och sa till Evelin att jag inte skulle köra där eftersom jag inte ville köra fast. Kul att be om hjälp när man står där i jobbkläder(och ska inte ens jobba) och utan underkläder och sminket hänger ner på kinderna och håret står åt alla håll och dessutom oborstade tänder. Så jag körde rakt fram i stället. Och körde fast! Men jag lirkade och backade och körde fram och la i 2an och höll på så. Tillslut så kom jag loss, helt själv. Lovade mig själv att aldrig åka ut utan att först fixa till mig. Det höll jag till klockan 8 då jag skjutsade Lovisa till skolan...

5 kommentarer:

LiNdA sa...

Hahahha... å ändå pratade vi om det häromdagen :o)

Anonym sa...

Hmmm nästa vecka kanske man ska ta med sig kameran när man går med barnen till dagis och sen ta en tur neröver.... =)

Hade vart roligt att se... ;-)

Daniel sa...

Men you did it! Duktigt!

Anonym sa...

Det är det jag alltid har sagt,... du fixar allt,.... Tänk bara på KP som kör fast på skogen och PNisse lyckas bli utelåst i Mora (allt på en o samma dag), dom får jag hjälpa stup i kvarten medans du o jag e av samma virke o löser det själva,.... ha ha haaaaa =)
Ma & Pa har klemat bort dom yngsta för mycket,.. ha ha haaaa

Anonym sa...

Stackars bord. E går ju sunt.