fredag 2 januari 2009

Magsjuka?

Jag gick och la mig runt 22 igår, kämpade mig att vara uppe fast jag legat hela dagen. Somnade direkt när jag la ner skallen och har vaknat fan varje timme sen 1. Frysit och svettats om vart annat. Och mått illa. Så jävla illa. Har förbannat vitökarna och även funderat på om räkorna var dåliga. Tog febern för en halvtimme sen. Jag har över 38.5 C. Jag har alltså magsjuka eller nåt sånt. Fast det låter fel, har nog maginfluensa. Det låter mera riktigt. Tror förkylningen alla har har satt sig på magen åt mig. Jag har känt mig dålig på jobbet två eller tre dagar men bestämde mig för att inte bli sjuk. Jag brukar kunna bestämma sånt, vill jag tro iallafall. Men nu funkade det inte alls. Bestämde mig ju aldrig för att inte få magsjuka. Det får jag ju aldrig ändå.

Mår illa och vill spy nu men jag har inget kvar att kräkas. Och galla har jag inte kräkts sen jag tog bort den. Kom på nu att Lovisa hade vidrigt ont i magen här om dagen... Tur iallafall att vi hade stängt på jobbet igår för då kanske jag inte har smittat dom andra. Nu ska jag lägga mig i sängen igen och hoppas att Wilma kommer och värmer mig för nu har jag börjat frysa igen. Ska ställa om klockan en timme och sms'a Linda och tala om att jag inte kommer på jobbet idag. Kuken säger jag.

Inga kommentarer: