måndag 12 januari 2009

Jaha, du har den mössan idag

En tjej kommer till kassan och ska köpa snus(eller om det var cigaretter, har glömt)
"Har du leg?"
"Ehhh, ja"
"Bra tack"
"Måste ni, va heter de, ta leg varje gång eller?"
"Nej, inte om vi vet hur gammal personen är."
"Jaha, för du har typ tagit på mig förut en gång."
"???"
"Fast det är klart, jag har ju olika mössor ibland."
"Ja, sen är det ju så att det är rätt så många som handlar här och man kan ju inte komma ihåg alla som man tar leg på, tvyärr"
"Jaha..."

Vi bor alltså i en by där det är en hel del studenter. Att komma ihåg någon med ett väldigt vanligt utseende kan vara svårt. Vissa fastnar i skallen men vissa gör det inte tvyärr. Ungdomarna som är här i från kan man ju ha ett hum om hur gamla dom är iallafall, men jag kan inte ens alla dom. Den här tjejen var född -85. Så jag tycker faktiskt att hon ska ha lite förstånd att man inte kan komma ihåg precis alla som handlar snus eller cigaretter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag som trodde att ni hade en databank innanför ögonen som parade ihop ansiktet ni ser med tidigare sedda ansikten och visade leg, för att personen framför ska slippa ta fram det STORA TUNGA och hemskt jobbiga legitimationsbeviset.

Tänk om 5 år, då jublar hon om någon ber om leg....

Daniel sa...

Känslig ålder du vet!