torsdag 8 januari 2009

Det går åt rätt håll nu iallafall

Wilma skrek tre gånger i morse vid dörren. Sen kom hon in till mig. Hoppade upp i sängen och korrade och jamade. Hon blev överlycklig när jag frågade om vi skulle gå ut. Det är första gången på en vecka som hon kommer och försöker få upp mig på morgonen. Undra om hon känner att jag snart är frisk. Finns ju nån katt som bor på nåt ålderdomshem som går in och lägger sig hos dom som ska dö. Fan, tänk paniken hos alla gamlingar på hemmet när dom ser att katten går och svansar utanför deras dörr:"NÄÄÄÄ, kom inte hit. Jag är pigg. Gå till Hjalmar i rummet brevid, det är säkert han som luktar död."

Jag gick alltså ut med min lilla söta som snabbt kissade och sen kollade på en tax som var lite spännande. Men när taxen gick hem så gick Wilma också hem. Här inne sover alla. Evelin's propp ska jag försöka att få ur lite av idag iallafall. Lovisa har väl feber än kan jag tro. Hon har varit sjuk nästan hela jävla lovet nu tror jag. Själv är jag så otroligt trött, fast jag varit uppe sen 7. Har sovit hela natten iallafall och jag är lite hungrig. Känner att jag gjorde rätt val att inte jobba idag fast det svider i plånboken men nu har jag en dag till på mig. Orkar ju bara göra smågrejer för sen måste jag lägga mig en stund.

1 kommentar:

LiNdA sa...

hoppas du mår bra imorgon..
vill inte rätta till alla misstagen du gör i din sjukdimma :o)