lördag 31 januari 2009

Morgonskriveri

Slog upp mina blå och stirrade rakt i ett ansikte som skrek:"Weee". Försökte att inte låtsas se henne. Men så korrade hon och korrade och så tog hon sin söta tass och liksom klappade mig på armen. Och då veknade jag ordentligt. Så har hon aldrig gjort förut. Vi var ute högst 10 minuter. Wilma var jättekissnödig och jättebajsnödig och så var det iskallt. Sen gick vi in igen och la oss och sov till 9. Så himlans skönt och då var både Linus och Betti vakna så nu har vi käkat frukost och jag har tvättat Lovisas hår.

Ska upp till Älvdalen och säga hejdå till Nisse som flyttar till Oslo. Vi hinner ju inte upp innan nästa söndag eftersom jag jobbar. Sen ikväll så ska vi fira Linda som fyllde 30 för en vecka sen. Och sjunga Singstar! Ska bli så kul!

Var på systemet och skulle handla igår. Jag är ju så fruktansvärt dålig på det här med alkoholdrickning. Ringde till Nisse för att få hjälp men hon svarade inte. Och inte gjorde Olle det heller. Men då kom Lotta H och gav mig lite råd och pekade på goda viner. Jag har ju alltid mina ungar med mig dom få gångerna jag är på systemet. Vi diskuterar vad jag kanske kan tycka smakar okej. Varje gång kommer vi på att det måste ju se ut som att jag köper ut åt dom. Nu är jag ju rätt säker på att mina ungar inte dricker och om dom gjorde det så skulle jag aldrig i mitt liv tänka mig att köpa ut åt dom.




När jag var handledare på Datorteket så åkte flera till Åland. En tjej kom sen veckan efter och berättade att hennes pappa varit arg för hon handlat en massa öl. "Men jag måste ju se stor ut eftersom jag fick handla" hade hon sagt åt honom. Pappan lassade in ölen i bakluckan och så åkte dom hem. Hemma så gick pappan in. Tjejen frågade om inte han kunde hjälpa henne att bära in alla öl. "Nej, om du nu är så stor så kan du faktiskt bära in ölen själv" Tjejen berättade det här och tyckte att pappan var skitdum. Jag skrattade som fan.

Inga kommentarer: