lördag 24 januari 2009

En liten svart katt

I huset mittemot så bor det en svart lurvig katt. Jag tror att det är en innekatt, eller jag är rätt säker på att den iallafall varit en innekatt. Jag har aldrig sett den ute någonsin. Den brukar sitta och kolla ut på Wilma genom köksfönstret. Nu när vi var ute nyss så såg jag att den sitter på utsidan, på fönsterkarmen, på deras vardagsrum. Har den börjat fått vara ute eller har den smitit? Dom har nog haft party i natt för det är ölburkar och sånt utanför. Den sitter där och fryser och är snöig. Den sitter så still så Wilma inte ens såg den först.

Jag vet inte hur jag ska göra nu. Jag vet vad tjejen heter som bor där. Ska jag ringa tro? Fast om dom har börjat att ha den ute så blir dom kanske sura om jag ringer och väcker dom när dom haft party? Men jag tycker så synd om den lilla katten. Men den verkar iallafall inte gå iväg nåt och när dom ska röka sen så måste dom ju se den. Blir man inte röksugen rätt snabbt på morgonen om man partat? Tänk om den smet i natt där det partades och dom har varit uppe och ropat på den flera gånger eller om dom inte märkt att den smitit? Dom kanske skulle bli jätteglada om jag ringde och sa att den sitter där. Fast när jag brukar lägga mig i saker så brukar det oftast bli fel...så jag vet inte.


Jag ringde på hemtelefonen nu men dom svarade inte. Men dom kanske vaknade iallafall och upptäcker att katten inte är inne...

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Oh vad jobbigt!