lördag 27 december 2008

American Express?

När vi stängde idag så var det en turistkille med en vagn full av varor. Jag sa till honom att vi stängt och han frågade om han skulle hinna betala iallafall. Det skulle han ju, vi skickar ju inte ut nån utan att dom har fått betala haha!

När han väl kom fram till kassan så packade Linda och Evelin hans varor. Han sa att han gillade den servicen men Linda skrattade och talade om för honom att det var ett lite finare sätt att kasta ut folk. Men visst var vi liiite irriterade. När han äntligen skulle betala så stod det att hans bankkort gått ut i datum. Han började skruva lite på sig och letade som en tok efter nåt mera betalbart kort. Han hittade American Express....som vi inte tar. Han började få lite smått panik och frågade om han kunde ringa till sin fru så kunde hon läsa upp numret på hennes kort. Vi sa att det var okej, det var ju enda sättet som vi kunde få betalt. Han ringde till sin fru, lääänge. Sen kom han på att hon ju var i skidbacken. Så då ringde han sina svärföräldrar. Han visste att dom var hemma. Men nej, dom svarade inte heller. Nu höll han på att bli tokig på sin släkt. Han ringde frun igen men inget svar och lika med svärföräldrarna. "Dom har ringt en massa gånger nu när jag handlat för att tala om vad jag inte får glömma köpa och sen svarar dom inte när jag behöver få tag på dom!" Jag och Linda och Evelin skrattade som fan. Så då ringde han till sin bror.
"Tja, det är Petter. Du, jag står på en affär och jag har glömt kortet i min skidjacka. Kan du hämta ditt kort? Nej, hör vad jag säger. Nej, det är sant. Kan du hämta ditt bankkort? Men lyssna på vad jag säger och prata inte. FREDDIE! Hämta ditt bankkort! Fan, det är tre stycken tjejer här som vill hem för dom har stängt och dom väntar bara på att jag ska kunna betala. Men sluta, ska jag behöva ringa morsan va? Ja, men jag säger ju det, hämta kortet nu bara."

Så äntligen kunde han betala. Han tyckte det var pinsamt som fan. Linda och jag med våran skadeglädje gick snabbt får lite irriterade till skitglada ju mera panik killen fick över att ingen svarade och sen när hans lillebror Freddie inte trodde på hans historia. Tur att han hotade med mamman haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

STACKARS j-vel

experio


muZ

LiNdA sa...

hahaha.. de roade då styggt iaf :o)