fredag 26 december 2008

Lilla tanten

Det var en tant i idag och handlade. Hon är i övre 80års åldern. Jag har för mig att hon sa förut att hon var 88. Idag såg hon så konstig ut när hon kom och skulle betala och så berättade hon att hon hade ramlat när hon klev ur bilen och slagit ut hela sin krona i överkäken. Hon var lite svälld och så var hon ledsen och hade ont. Jag frågade om hon inte ville sitta ner en stund. Det vägrade hon. Jag frågade om jag skulle ringa till nån som kunde komma till henne. Men hon hade ingen att ringa. Hennes kompis låg på sjukhemmet med ett brutet ben. Jag sa att jag kunde hjälpa till att få hem henne om hon kände sig yr eller nåt. Det vägrade hon. Jag försökte få henne att jag skulle ringa efter en taxi så kunde jag fixa hem bilen när jag slutat. Men hon vägrade. Allt skulle bli så bra bara hon kom ut i bilen och fick åka hem igen. Men jag fick henne att lova mig att ringa till läkare om hon började må dåligt hemma sen.

Jag mådde pyton när hon gick iväg. Som tur är så kom det en tjej som är rar. Jag frågade när tanten inte hörde om hon kunde kolla lite hur det gick för henne. Jag insåg ju rätt snabbt att tanten inte är en tant som tog emot hjälp. Hon är en jag-klara-mig-själv-tant. Jag hoppas allt jag kan nu att tanten kommer in i morgon så jag får se hur hon mår. Jag har ingen aning om vad hon heter heller...

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Och du och jag blir just somm tanten,

Kram!