tisdag 30 december 2008

Jag säger bara ojoj

Idag har stora nyårshandligen startat. Folk är som tokiga, tycker faktiskt att dom är värre än till jul. Och nu köps det inte skinka och sånt billigt skit. Nu är det hummer och oxfilé som gäller. Varför man ska köpa en hummer som kostar mellan 70-100 kronor fattar jag inte. Jag och Wilma vet ju hur tråkigt det smakar. Men det är väl för att det anses som nåt väldigt fint antar jag. Och oxfié, hur fan kan man köpa det som kostar flera hundra i kilopris? Sånt där övergår mitt förstånd faktiskt. Men jag har ju inte nån finmatkultur i min skalle...

2 kommentarer:

Trullexa sa...

Nä, inte smakar hummer gott. Å vad är oxfilé när det finns älgfilé. Det blir plankstek här i morgon, tänkte lite nubbesallad på kavringsbröd som förrätt men nubben skiter jag i. Haha

Anonym sa...

P och jag äter oxfile ganska ofta och P gör det såååå gott! :-)