måndag 1 december 2008

Molly



Mitt första nyår som singel skulle jag fira på Orsahotell med Lena K och hennes kompisar. Vi köpte champagne och skulle skåla i och det var verkligen kul. Men...ju mera klockan närmade sig tolvslaget så blev jag mer och mer ledsen. Alla var så kära och glada. Så 10 i tolv så gick jag ut vrålgråtandes i världens snöstorm och började lifta. Först bilen stannade. Ett gäng riktiga raggare öppnade dörren till mig och släppte in mig i deras 142a. Dom såg direkt att jag grinade och dom var jätterara och gjorde allt för att få mig på bra humör och så spelade dom den här låten men bytte ut "Molly" mot "Malin". Sen åkte dom några vändor nere på Orsa för att förvisa sig om att jag mådde bättre. Det var omöjligt att köra hem mig ändå hem för det var så mycket snö och blåst. Men när jag klev av på Skeervägen så var jag hur glad som helst. Jag har ingen aning om vilka killarna och tjejerna var i bilen, men jag kommer alltid att tänka på dom när jag hör den här låten och hur dom fick mig på så bra humör. Dom räddade verkligen mitt första nyår som singel när jag tyckte att livet verkligen sög kuk.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Vilka söta gossar!

Trullexa sa...

Vilka raringar! Kram på dig.