tisdag 16 december 2008

Mens

Har fått mens idag. Så nu känns allt så där eländigt igen. Jag undrar om det är så att man blir eländig eller om man faktiskt helt enkelt tänker och kommer på hur saker och ting är, att man ser allt klarare? Jag tror faktiskt just nu mycket på det sista. Att när man har mens så ser man saker och ting bättre. Man kommer på vilka som faktiskt verkligen inte alls tycker om en. Man märker hur ensam man faktiskt är på jobbet fast man har en massa andra som jobbar på samma jobb. Man tänker mycket framåt och oroas för vissa saker rätt så jättemycket så det känns i magen. Man märker hur vissa lägger upp sitt sätt att prata så det ska låta som skämt fast det ligger nog en hel del sanningar bakom det dom säger. Man inser att man kanske inte är värd så mycket för folk som säger att dom har ingen alls. När jag inte har mens så kan jag tänka att "dom menar ingen förutom mig", när jag har mens så hör jag faktiskt att dom verkligen säger att dom inte har nån och att jag inte räknas som nån.

Ja, det är mycket att fundera på när man har mens och tankarna blir klarare hur folk är....

2 kommentarer:

LiNdA sa...

Eller så blir man bara extra känslig :o)

(nog för jag å du kan kalla varandra billiga i kassan, men nu ska jag skriva horoc.. hahaha)
hmm.. kvällshumor

Anonym sa...

När man har mens blir man känsligare och sätter sig gärna i en offerposition. Man Buhu:ar istället för ha lite jävlar anamma i sig att tänka; Äh, nu skiter jag i alla rövhål! Dom kan ta sig någonstans!

Och när man Buhu:ar istället för att tänka så som man bör tänka mår man fasen inte bättre, utan sämre, och så blir det som en ond cirkel.

Så tror alla fall jag!