tisdag 9 december 2008

Oh helga naaaaaatt

I bilen upp till Älvdalen i lördags så sjöng jag och jessica som vanligt. Vi sjöng som vanligt "Jesu järnväg till himlen", den som LinusIda sjunger för Madicken och Lisabeth. Och sen sjöng jag "Oh, helga natt" så Evelin och Lovisa suckade tungt. Men Jessica gillade det i allafall, tror jag. Jag sjöng den flera gånger eller jag sjöng refrängen flera gånger. Så många gånger så jag fick ont i halsen. Men det var det värt, så vackert var det.

Lägger upp den till höger så ni får höra den. Tommy Körberg sjunger den nästan lika bra som mig.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

jo jo.. de där bilsjungandet VET jag hur det låter, så halsonda förstår jag :o) haha

Kanelbullen sa...

ingen kan sjunga den så vackert som du...inte ens tompa

kram!

Anonym sa...

Haha, det är alltså från mamma jag fått att sätta smeknamn på allt och alla. Ingen kan sjunga den så vacker som du, förutom jag då. Men jag är ju också musikalmänniskan i vår familj! Vem kan glömma Helga?

Trullexa sa...

Nu blev jag besviken. Trodde jag skulle få höra dig sjunga.
Vi kanske ska slå våra påsar ihop å göra en alldeles egen adventskonsert i kyrkan för din mamma, som hon missade i söndags. Tror du hon hade uppskattat det!? ;)Kram